Humanitas onderwerpen

Blader hieronder op hoofdstuk
Mijn verslag (0)

Selecteer artikelen uit ons verslag.

Voeg artikel toe aan Mijn verslag Download Mijn verslag

Deel Artikel

Humanitas in beeld

Humanitas helpt mensen om op eigen kracht iets te doe naan een situatie. Vrijwilligers bieden steun binnen de thema’s eenzaamheid, verlies, opvoeden, opgroeien, detentie en thuisadministratie. In onderstaande filmpjes maakt u kennis met verschillende activiteiten. In het eerste filmpje maakt u kennis met een deelnemer en een vrijwilliger.

Humanitas Intensieve Vrijwilligers Zorg biedt tijdelijke ondersteuning aan mensen met een lichamelijke of psychische beperking. Hoe dit in de praktijk gaat ziet u in dit filmpje.

In het Hospice Gasthuis Groningen kunnen terminaal zieke mensen op een plezierige en vooral eigen manier de laatste fase van hun leven kunnen doorbrengen. Iedereen, ongeacht levensovertuiging, achtergrond of financiële situatie, is welkom. Via dit filmpje maakt u kennis met deze activiteit.

Bij het Humanitas pilotproject Ontschotten krijgen mensen  in zorginstellingen die terminaal ziek zijn een menswaardig einde in hun vertrouwde omgeving. Deze activiteit bekijkt u hier.

In het Humanitas Ruil-Café in Leeuwarden kunnen ouders kinderkleding ruilen of repareren. Of even een praatje maken met andere ouders. Bekijkt u de praktijk van het ruilcafé hier.

Al 35 jaar organiseert Humanitas Zeeland een Kinderkamp voor kinderen die, om wat voor reden ook, niet op vakantie kunnen.Ruim 80 Zeeuwse kinderen van 7 tot en met 15 jaar beleven elk jaar een week vol spel, plezier en verrassingen. Kijkt u mee?